minął dzień

Minął dzień

sobota, 8 lipca 2017

Przędzenie

 W muzeum w Swołowie rozpoczął się nowy projekt - Dwa światy jedna nić.

Udało mi się jestem uczestniczką zajęć.
Z powodu wyjazdu nie byłam na praniu wełny, ale dla mnie to za duży wysiłek i niewygodna pozycja. Nie żałuję nieobecności.
Dzisiaj byłam na spotkaniu po raz pierwszy. Już wiem, że uda mi się moją nieobecność chociaż w części nadrobić. Najwyżej wezmę korepetycje, bo w ramach spotkania folklorystycznego „Na Świętego Marcina Najlepsza Pomorska Gęsina” damy popis naszych umiejętności. Nie mogę odstawać od grupy.
Oj będzie się działo .

Jestem zmęczona, wrzucę więc tylko kilka zdjęć, jutro znowu na 6-7 godzin idę na przędzenie i gręplowanie.


Zaraz po przyjeździe usiadłam by przygotować sobie wełnę do przędzenia.


Była piękna pogoda, więc część czasu spędziłyśmy na podwórku . Byłyśmy dodatkową atrakcją dla odwiedzających muzeum..



autorka projektu Magdalena Lesiecka
video 

Podoba mi się ta "robota" ;-)

O narzędziach potrzebnych prządce napisała  Yadis, wpadnijcie i poczytajcie, jeżeli was to interesuje ;-)

Dzisiaj miało być o wrocławskich warsztatach . Napiszę o nich w poniedziałek.

16 komentarzy:

  1. No kochaniutka, tego to Tobie normalnie zazdraszczam. Zawsze chciałam sie naumieć ... ale jakos nie było okazji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jestem na takich warsztatach.
      Wszystko jeszcze przed tobą, pozdrawiam .

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe warsztaty.. Czekam na większą porcję informacji..;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś próbowała, ale wtedy chyba za młoda byłam zeby docenić i pamiętam, że nie podobało mi sie wcale, teraz chętnie spróbowałabym raz jeszcze:)
    powodzenia życzę i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chciałam się nawet wycofać, ale już nie wypadało ;-)
      Teraz widzę jaką bym głupotkę popełniła.
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Oj dzieje się u Ciebie dzieje a właściwie przędzie. Teorię przygotowania wełny i przędzenia znam ale nigdy nie miałam okazji zrobić tego sama. Fajnie masz !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację dużo się u mnie dzieje.
      Bałam się,że to będzie nudne, a to jest bardzo ciekawe i absorbujące.

      Usuń
  5. "U prząśniczki siedzą jak anioł dzieweczki..."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co jedna to piękniejsza i zdolniejsza ;-)

      Usuń
  6. Nie mam możliwości więc nie spróbuję ale Tobie Basiu to ja zazdroszczę (pozytywnie) tych wszystkich warsztatów. Bardzo ciekawych warsztatów.
    ,,Naumaj się,, jak najwięcej ... przyjemnego przędzenia :)
    Miłej niedzieli całej ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wróciłam z drugiego dnia nauki przędzenia , było jeszcze lepiej niż wczoraj.
      Siedzę przy piwku i testuję nowo zakupione wrzeciono.
      pozdrawiam !

      Usuń
  7. Wpadnę i poczytam bo interesuje mnie kazde rękodzieło.Basiu świetnie sobie radzisz z kołowrotkiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przędzenie wychodzi mi jako tako, za to miny stroję niezapomniane ;-)

      Usuń
  8. Z wielką zazdrością oglądam Twoje warsztatowe poczynania :)

    OdpowiedzUsuń